¿Un efecto óptico o… fantasmas?

Hoy he ido a buscar las fotografías del viaje que, recientemente, hice a los Paradores Nacionales con mi señora. Cuando he llegado a casa y las he contemplado, el corazón me ha dado un sobresalto. En las seis fotografías que hicimos durante el viaje aparecen una especie de manchas o formas vaporosas extrañas que, puedo asegurar, no estaban allí cuando se tomaron las instantáneas.

Soy bastante escéptico con respecto al mundo paranormal y no soy supersticioso. Sin embargo me gustaría compartir con todos las fotografías, a ver si alguien ve algo extraño o si sólo se trata de un efecto óptico.

Foto 1. Tomada el 23/07/2005 a las 12:35.
Cámara Kodak Instant, objetivo de 37mm. Tiempo de exposición 1 / 50 de segundo.
Autor: mi señora.

Con un poco de atención se puede ver en el extremo izquierdo una especie de «nebulosa» extraña. He descartado que se trate de una aberración óptica, ya que yo tenía el sol de cara.

paranormal1

Foto 2. Tomada el 07/24/2005 a las 10:13.
Cámara Kodak Instant, objetivo de 72mm. Tiempo de exposición 1 / 150 de segundo.
Autor: mi señora.

Si nos fijamos bien, justo tocando a la taza que aguanto en la mano se ve un raro efecto como de «difuminado». He mirado los negativos y allí también sale.

paranormal2

Foto 3. Tomada el 07/24/2005 a las 14:56.
Cámara Kodak Instant, objetivo de 50mm. Tiempo de exposición 1 / 50 de segundo.
Autor: mi señora.

Ésta es más difícil de ver, pero también la pongo aquí, por si acaso. El vértice derecho de la imagen parece como si la foto saliera «quemada». He descartado que sea una perforación del propio negativo.

paranormal3

Foto 4. Tomada el 07/24/2005 a las 19:20.
Cámara Kodak Instant, objetivo de 28mm. Tiempo de exposición 1 / 250 de segundo.
Autor: mi señora.

Llegamos a una que me tiene desconcertado. Si nos fijamos en los barrotes de la barandilla, entre el tercer y el cuarto empezando por la izquierda a mí me parece ver una especie de «sombra» con todo el aspecto de un calcetín.

paranormal4

Foto 5. Tomada el 25/07/2005 a las 20:05.
Cámara Kodak Instant, objetivo de 37mm. Tiempo de exposición 1 / 150 de segundo.
Autor: mi señora.

Personalmente ésta es la que me hace ser más cauteloso. La «estela» que se aprecia ligeramente arriba a la izquierda puede ser producida por algún avión a reacción.

paranormal5

Foto 6. Tomada el 25/07/2005 a las 22:27.
Cámara Kodak Instant, objetivo de 300mm. Tiempo de exposición 1 / 250 de segundo.
Autor: mi señora.

En cambio la última fotografía es la que me tiene más desconcertado. Quizá soy rebuscado, pero volteando la fotografía 90 grados a la derecha se puede distinguir una «figura» que a mí me parece una X.
paranormal6Repito. Soy escéptico, pero por si acaso me he comprado una katana.

13 comentarios sobre “¿Un efecto óptico o… fantasmas?”

  1. A quins Paradores vau anar vós? Ho dic perquè entre els dies 23 i 25 de juliol vam anar a visitar uns amics i a totes les instantànies que vam prendre hi apareixen unes ombres molt sospitoses.

    Jo també em considero escèptic: no podria ser que fos la càmera? Jo no sé quin model teniu vós, però jo tinc una Càmera Kodak Instant (model 500PX), tot i que mai no se m’havia mostrat tan rebeca.

    Per cert, la katana és per a vós o per a la seva senyora?

  2. No voldria embolicar més la troca, però diria que la primera fotografia, a l’horitzó, deixa entreveure el rostre del senyor Orteu amb un pentinat dels anys vuitanta. La seva mirada desafiant i com de «xuloputes», si em permet l’expressió, em resulta inconfusible. Provi de trucar al programa d’en Josep Cuní, si és que encara el fan.

  3. Jo sí que voldria embolicar més la troca perquè aquestes fotos, que vostè jura i perjura que va fer durant el període comprès entre els dies 23 i el 25 de juliol, ja les havia vist abans. Concretament, en un post del mes de febrer de 2005. Com s’explica aquest misteri?

    I, encara més: no resulta més sospitosa aquesta neu que es deixa veure a l’horitzó en ple (suposat) mes de juliol, que no pas les quatre ombres mal posades?

    Atentament,
    Sra. Nikochana (o Heidi, o la seva enemiga)

  4. És curiós això que alguns teòrics anomenen «visió femenina de les coses». Jo ni m’havia fixat en la neu.

    Em resisteixo a creure, senyoreta, que el senyor Perelló s’estigui burlant de nosaltres. Independentment del mes de l’any en què es fessin les fotografies, tingui present una cosa: el Perelló va estar esperant tres dies amb una tassa de cafè congelada a les mans fins que la seva senyora, imagino que poc avispada a l’hora de manipular artefactes tecnològics, va fer les maleïdes fotografies. Un home així no pot tenir mala fe.

    A més, no ha pensat que les fotografies poden haver-se fet a Aspen? No m’estranyaria que el Fraga hi construís un dels seus Paradores.

  5. El que sí que resulta curiós, senyor meu, és la tendència masculina a culpar les dones de tots els mals. Jo crec que si la sra. de Perelló va trigar tres dies a fer les fotos és perquè el sr. Perelló no deuria parar quiet ni un segon. Això explicaria, també, el seu desafortunat pentinat. Tant els homes com les dones sabem que a les perruqueries s’hi ha d’estar molt quietet…

  6. Jo crec, Sr. Perelló, que aquestes imatges que apareixen darrere seu són degudes a l’influx que els Srs.Andreas Faber Kaiser i Jiménez del Oso tenen sobre tots els Paradores. Ells en van ser uns inestimables usuaris i van deixar la seva empremta en forma d’esperit a la zona. També pot consultar el Sr. Sebastià D’Arbó, conegut esotèric actual que el pot assessorar sobre el fet tan insòlit que ens mostra. «For further information» pot consultar la web: http://www.elsfolletsdecollserola.com on els més prestigiosos documentalistes hi aporten les seves troballes.

  7. Gràcies per la seva solidaritat i comprensió, senyoreta Heidi: veig que vostè ha calat en Perelló i el seu desafortunat pentinat a la primera. I Sr. El teu bebè, de moment no necessito cap katana per a res, però hi pensaré per si se m’acudeix alguna cosa que pogués fer amb aquest estri. De totes maneres, agraeixo el seu interès.

  8. Jo, senyor Perelló només passava per aquí per saludar-lo i fer-li saber que he anat seguint el seu blog de tant en tant durant aquest llarg agost.
    Em fa riure, si senyor!
    De pas també el convido a visitar el meu blog
    Pensi que me’n recordo de vosté i dels altres 2 i que també us enyoro!
    Molts petons
    Pont9

  9. mira nen!! tas pegao el pegote!! como te vas a hacer 6 fotos con la misma postura y el mismo fondo??y a diferentes horas?? Esas fotos son de internet y las a pegao con algun programa!!

Los comentarios están cerrados.